יום ראשון, 17 באוקטובר 2010

בלי נאמנות - אין סלט!

חזרתי לארץ וחשכו עיני. אני לא מאמין לדברים שאני קורא בעיתון. מה קרה לערכים שלנו?! זה פשוט מגעיל! איך קורה שמחירי העגבניות מרקיעים שחקים ככה?!

לאחרונה שמעתי שבתרבות הסינית, כלל לא מקובל לאכול עגבניות. מסתבר שכל משפחת הסולניים, נחשבת למכילה רעלנים שלא טובים לגוף האדם. מצד שני, פה זה ישראל, אם אתם רוצים להיות סינים, תתחלפו עם ילד זר. העגבניות הן הרי גשר שמחבר בין כל הישראלים כולם. העגבניות הן חלק מהסלט הישראלי. העגבניות הן חלק מהסלט בפיתה עם הפלאפל או השווארמה, או הסלט ירקות שבא יחד עם החומוס. הן חלק מהמטבוחה והשקשוקה, ובצורתן הקטנטונת של השרי בליווי עלי הבייבי הן גם מקרבות את המטבח המתנשא של העשירון העליון, והן גם מושיטות יד לעבר התרבות המערבית ומופיעות ברוטב של הפיצה והקטשופ. הן גם חלק בלתי נפרד מהסלט היווני שמצטרף אלינו בהפגנת עוצמה כנגד העם הטורקי הנלוז.
הפגיעה במחיר העגבניה, היא ניסיון לפגוע באחד מערכי הברזל של העם בישראל, ומבחינתי מהווה ממש בגידה במדינה. ראוי לטעמי לפעול במיידי, אולי באמצעות חקיקת חוק, כדי להתמודד עם הנושא. אסור לנו לנהוג בהססנות בפגיעה הזאת, שהיא גם איום בטחוני על המדינה, שהרי ידוע שהצבא צועד על כיבתו. באיראן של השאה, כשנאלצו להתמודד בצל משבר נפט עם אינפלציה נוראית, הנהיג המשטר מחיר אחוד על הבזאר שגרם להפסדים לסוחרים, ואכף אותו בקנאות. אמנם זה אחד הדברים שהביא לנפילת השלטון, אבל אני בטוח שאנחנו היהודים נוכל להצליח איפה שכמה פרסים נכשלו. השאלה הגדולה תהיה מי יקבע את הרף המתאים למחיר העגבניה, ואילו זנים יש לגדל. האם הצפת השוק בעגבניות חממה הוא ניסיון לפרום את הקשר המאחד את החברה הישראלית?
כיוון שכל מיני חוכמולוגים יפי נפש בטח ימהרו להסביר שהמחיר הוא בסך הכל תולדה של תנודות שוק של היצע וביקוש שהושפע מאוד מהפגיעה ביבול העגבניות הקיץ, ובכלל, מה אני מתרגש, כי "זה מאוד מקובל באמריקה" - לאנשים האלו אני מציע פתרון: מכיוון שהעגבניה היא ירק כל כך חשוב במטבח הישראלי, אנחנו פשוט נחתים כל אדם המבקש לקנות עגבניות, על הצהרה שהוא ישתמש בעגבניות שלו רק כדי להכין מאכל ישראלי התואם את החינוך היהודי-דמוקרטי של אופי מדינתנו, ולא חס וחלילה סלט טבולה או פתוש, המזוהים עם תומכי החזבאללה.

צריך למצוא אדם ראוי שיענה על כלהשאלות הללו. אולי אייל שני? בעצם לא – שמאלני מלוכלך... בטח יציף את השוק בסחורה פלסטינית.
וכאילו העניין עם העגבניה לא פוגע ברוח הישראלית מספיק, קם לו אותו חוצפן, שרק בשל החשש מתביעת דיבה, אסתפק לכנותו מעל דפים אלו בשם ה', והוא פשוט יורק בפניו של שר הפנים של ישראל, ומביא לנו באמצע החורף ימי שרב. זוהי לא רק פגיעה חמורה בשלטון החוק הישראלי – בהתחשב בדמותו של שר הפנים, שהוא כידוע יהודי דתי, הרי שזוהי גם פגיעה ביהדות כולה. מוטב לכולנו שנזהה את אותו ה' כאנטישמי שהוא, ונפנה למנוע ממנו לשוב ולהכנס לגבולות הארץ.


ויפה שעה אחת קודם!

3 תגובות:

  1. זכריה, ראש העין.17 באוקטובר 2010 בשעה 11:27

    שכחת את הרוטב לג'חנון והמלאווח.

    השבמחק
  2. זכריה - אתה נשמע כמו אדם משכיל, ממש 'אחד שיודע'.
    אני מברך אותך על השתתפותך בבלוג, ומבטיח לך שפה תמצא בית חם שיתן לך ולקולך המיוחד את המקום הראוי להם, בשונה מבלוגים אחרים המקדמים משטרים אפלים ומשתיקים אנשים שכמותך.

    השבמחק
  3. פוקס,
    א. אני תומכת בכל מה שכתבת לעיל
    ב. הסינים אוכלים מלא עגבניות (אולי לכן חסרות לנו עגבניות בארץ!), אחד המאכלים הכי נפוצים בכל מסעדת פועלים בסין זה מין ביצה מקושקשת עם עגבניה (ניסיון סיני לשקשוקה?).. לטיפולך אודה :)
    שלהבת

    השבמחק