יום שלישי, 12 באוקטובר 2010

מצא את ההבדלים: רשימה לרגל פתיחת שנה"ל

חמוש במצלמה של הרבנית, ובכשרון צילום עלוב למדי, יצא האנטי-גיבור למשימה במסגרת פרוייקט מיוחד לרגל פתיחת שנה"ל האקדמית. כשירות ממני לציבור הקוראים, אני מביא להלן מספר תמונות מאוניברסיטת Tulane בניו-אורלינס, מהן תוכלו לראות את ההבדל הניכר שבין האוניברסיטאות בארץ, לאלו שבחו"ל.
מכירים את הכתבות האלו בעיתון בכל פעם שמרחף איום שביתה על האוניברסיטאות, כשמביאים נתונים על שכה"ל בכל מדינה ומדינה – על הלימודים במדינות אירופאיות מי מהן בחינם ומי בשכר לימוד נמוך משמעותית מאשר בארץ, ומנגד על הלימודים בארה"ב שהם הרבה יותר יקרים מאלו שבישראל?  - אתם יודעים מה? כשאוניברסיטת ת"א תראה ככה – נדבר.
המרכז לרישום?

מראה מהכביש – שימו לב לאלמנט המרכזי בעיני – אין גדר! האוניברסיטה פה לא מגודרת ומסוגרת משאר העיר – היא חלק ממנה. אתה הולך ברחוב ואתה מוצא את עצמך מהלך בתוך שטח האוניברסיטה. מישהו יודע איפה זה דיונון?
בניין ווב?

בית הספר לשפות. ככה נראה בניין שראוי ללמוד בו את השפה הגרמנית!

גילמן?
למעשה זהו המבנה שבו מלמד הרב.  כל הבניינים האלו באבן אדומה, עם העמודים והפיתוחים מעל לדלתות נותנים מראה נורא מכובד למוסד הלימודים. הרבה יותר נאה מקופסאות הנעליים שאני רגיל לראות בת"א.
הדשא של גילמן?


(מצטער, כשצילמתי בדיוק לא עברו היו שם בחורות)

סמולרש?

האודיטוריום המקומי - לא ידוע עוד מתי פורטיס מגיעים.

הספרייה של סוראסקי?

טוב, האמת שהספרייה פה, באמת מזכירה קצת את המבנה של סוראסקי...
 פסל מכוער של תומרקין בדשא?


הבניין להנדסה של פליישמן?



קצת יותר נאה מגוש הבטון האפור והנוראי הזה שבת"א.
בסופו של דבר, כנראה שזה עניין של מסורת. יש מקומות שבתחילת המאה הקודמת היו עדיין כפר ערבי, והדבר הכי ישן שנשמר בהם הוא אסבסט, ויש מקומות שב-1919 כבר היתה בהם מסורת של לימודים אקדמים:





כן, יפה פה מאוד. הליכה קצרה בשבילים עושה ממש חשק ללמוד במוסד כזה. מצד שני – איכס, זה בניו-אורלינס.
Tel-Aviv here I come

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה